Het wel en wee van.reismee.nl

Rome e.o.

's Middags nog even gezellig met elkaar zitten borrelen, achter de camper (uit de wind) en toen maar besloten bij een (andere) pizzaria te gaan eten ipv te halen. Scheelt weer afwas en zelf iets moeten doen. Ik had een heerlijke, iets pittigere spaghetti. Dat iets pittiger, daarvan stond wel mn 'bek' in brand, maar bier en labello deed goed. En daarna een 'bakkie' gedaan bij Joke, Dirk en Glenn, in de villa. 5 personen met de auto en 2 op de fiets. Bij de villa was weinig tot geen wind, dus beter toeven.

Dinsdag 24 juli, ik hoorde nog wind, dus lekker in mn tent blijven liggen tot uurtje of 10. En wat gebeurde er, na het ontbijt ging het tikkeren, aaaah, de hele ochtend regen. En echt een donkere lucht. Na de middag brak de zo door. Wat is er nou heerlijker dan legaal in slaap te vallen in het zonnetje. Dan is niemand die er wat van zegt. Ik zeg, heeeerlijk die zon!!

's Avonds heeft Piet macaroni a la Piet gemaakt in de scottle braai en Ruud zomerse Tiramisu van o.a. sinaasappel en citroen. Heerlijk gegeten. De wind was weg, het was weer een gezellige, relaxte avond. Zo is het zoals de natuur het hier bedoeld heeft. Het meer dat weer rustig kabbelt (moest direct tot 2x toe een plaswandeling houden deze nacht) en om half 8 je tentje uit door de warmte. Op naar Rome!!

Het was zo'n 150 km rijden naar Rome en ik vind de chaos op de weg altijd al schitterend om te zien. Auto's die van links naar rechts vliegen en andersom en de motors / scooters die daar dan ook nog tussen door schieten, geweldig. Rond half 11 waren we bij ons hotelletje, gemakkelijk gevonden en direct de auto kwijt. We hebben eerst de bus genomen naar het Colosseum. Iets eerder uitgestapt en wat ik toen allemaal zag, behalve heul veul mensen, heul veul stapels ouwe stenen. Ze woonden er vroeger maar luchtigjes bij hoor, als ik het zo eens van een afstandje bekeek. Eerst maar een bakkie cappuccino op een terras, waarna we het Colosseum even bewonderd hebben. OK, en nu? Laten we maar lekker gaan hoppen, met de hop on hop off bus, langs hetgeen interessant is. Uitgestapt bij de Spaanse trappen, daar MOET je echt op gezeten hebben en doorgelopen naar Trevi fontein, daar MOET je echt een muntje in gegooid hebben voor geluk. Volgzaam als wij zijn, hebben we dat ff gedaan. Na al die inspanning was het wel tijd voor een lunch op een terras. Zo leuk, gewoon in een leuk straatje neerploffen en lekker genieten van eten/drinken en rond kijken.

Daarna weer on the bus gehopt en het rondje door gereden tot het Vaticaan. Niet om bij de Paus op de koffie te gaan, want hij had al wat 'koffiegasten' vandaag, maar omdat hotel Clodio daar een soort in de buurt was. Hier weer op de public bus gestapt, zwart gereden. Geen idee hoe we hier moeten betalen. Kaartje van vanmorgen was een uur geldig. We doen gewoon net of we gek zijn, we hebben echt geen uur in die bus gezeten toen. Maar, zonder problemen op het startpunt uitgestapt. Onze kamer was inmiddels gestoft en gezeemd, tijd om alle zweetjes af te spoelen, want koud was het niet vandaag. En toen 'moesten' we weer eten.... Pffff, ook lekker eten kan een x teveel worden. Morgen met mn bossie griezelzanten en mn burka aan bij Popie Jopie op bezoek. Ik zeg, ik heb nog nooit in de rij gestaan om bij iemand op de koffie te gaan, denk dat we dat wel zo gaan houden!!

We houden nog ff vol, genieten is een werkwoord waar je niet oververmoeid door raakt!

Stephan

Mooie verhalen like it. !

Moon

Geweldig weer om te lezen!!
Geniet ervan!!

Familie Sluijk

Vandaag naar de Paus! Veel plezier! En.. wel tot helemaal boven in de koepel van de Sint Pieter klimmen, hè? Je hebt vanaf daar geweldig uitzicht over alle oude stenen in Rome. Wij zijn overigens niet in de koepel geweest, want het was veel te warm én hadden de wandelkm's al meer dan voldoende in de benen zitten. Kijk uit voor de duiven op het Sint Pieterplein, want die zijn wel heel vrijpostig :-P. Veel plezier en goede reis terug naar de camping!

Ron en Ageeth

Nou wij hoeven niet meer naar Rome want door jouw gedetailleerd verslag met foto's weten we hoe het er daar uit ziet. Mooi hoor! Doe de groeten aan de Paus als je hem toch nog tegen het lijf loopt.
XX CIAO

Gerdi

Weer met veel plezier je verslag gelezen. Groetjes daar vanuit een warm Nederland.

danielle

wat later dan je het geschreven hebt, je leuke verhaal weer gelezen! Super leuk om allemaal te lezen, je hebt echt schrijf talent hoor!! En wat al gezegd is, je schrijft zo dat je bij het lezen ervan gewoon beeld krijgt!!
Nou geniet nog lekker daar!!! Wij zitten wederom te 'wachten' tot de verwachte regen en onweer los barst....