Het wel en wee van.reismee.nl

Van Rome, via Bolsena, naar Waarder

De wekker stond op 9 uur, maar net daarvoor waren we wakker. Nog even uitslapen, als het goed is branden we de overige dagen ons tentje weer uit. Na een lekker ontbijtje met o.a. een eitje hebben we de public bus weer genomen, deze x naar het Vaticaan. Waar we een afspraak hadden met de Paus. Helaas hebben we elkaar mis gelopen, door de drukte. Er was ook geen Wi-Fi, dus ik kon hem ook niet Whats app-en. Overigens ben ik niet jaloers op die man. De hele dag in zo'n sexloos pak rondlopen en altijd mensen in je tuin. Hoe dan ook, we zijn niet in de rij gaan staan om binnen te kijken, maar het geheel is heel indrukwekkend. We zijn weer op de bus gehopt, deze dag de blauwe route. Mooie sightseeing tour die halverwege een half uur stopte. Heel vervelend dat dat precies bij een terrasje was, even lekker een cappuccino genomen. Na deze hop tocht zijn we nog naar Piazza Navona gelopen, een soort Mont Martre, met veel kunstenaars en ook veel gezellige eet/drink tentjes. Wij waren al wat vocht kwijt geraakt door de warmte, dus toe aan een biertje. We zaten echt op stand, maar beter duur als niet te koop, 2 biertjes voor 18 eurie, maar we kregen er dan weer wel een mandje chips bij. Na het teruglopen en weer een stukkie met die 'zwarte' bus, waren we wel even klaar met pizza's en pasta's. We zijn bij de Mac geweest, lekker koel. Terug gelopen naar het hotel, auto opgehaald en begonnen aan de terugrit van zo'n 2 uur. Het waren 2 fantastische dagen. Rond half 6 waren we terug op ons honk en konden we weer genieten van koude biertjes, ff afkoelen. Boeltje opruimen, luifeltje weer opzetten. We zijn weer klaar voor een warme dag op de camping morgen.

En dan merk je het verschil weer tussen de camping en een hotel. Even lekker een douche nemen, sta je helemaal uitgekleed in dat hok. Gloeiende, alleen koud water. Lekker verfrissend, ik ga echt niet weer opnieuw beginnen. 's Avonds met elkaar genoten van de heerlijke tempratuur, de geluiden van kikkers en krekels op de achtergrond.

Vrijdag 27 juli rond kwart over 8 opgestaan. Werd wat warm in de tent. Het luifeltje kon de zon wel even tegen houden, maar de warmte niet meer. De kop was lek, het water liep er zo uit. Wat was het heerlijk relaxt om verder voor ons tentje wakker te worden in de schaduw, met uitzicht over het meer en de natuurlijke geluiden in het gehoor. Na de koffie met Rik, Carolien en Bas gaan varen naar het strandje aan de andere kant van het meer en daar is het gebeurd, ik heb gezwommen. Niet vervelend bij een tempratuur van 38 graden. Op de terug weg ben ik in de band gaan zitten achter de boot. Helemaal leuk, zoevend over het water en lekker gillen als ik haaks over de golven ging, gevoel van vrijheid. Terug bij de tent was het wel weer tijd om rustig aan te doen, even de schaduw opgezocht op een luchtbedje en daarna de vrijdagmiddag borrel!!

's Avonds met zn allen bbq-en bij de villa. Super weer, tot laat in de avond nog 25 graden. Terug bij de tent nog even rustig over het meer uitgekeken in een stoeltje. En ja, ik ben eindelijk gewend aan slapen in de tent. Gewoon 0x 's nachts mn bed uit gemoeten voor een WC bezoek. Jammer van het missen van die geweldige sterrenlucht, maar daar kom ik wel weer overheen. Rond over 8 de tent weer uit gevlucht door de warmte, maar buiten in de schaduw een stoel neergezet en daar nog lekker even een uurtje door getukt. Het wordt weer een hete dag, dus wat gaan we vandaag doen? Zo min mogelijk. Na het ontbijt dan ook weer in slaap gevallen, wat een slome dag. Toen ik zelfs al geen fut kon vinden om de koffiekan te pakken ben ik eerst maar even het meer ingedoken. Dat maakte een hoop goed, voor zolang als het duurt. Ruud had een mooie plek gevonden voor de hangmat en dat was mn grote vriend vandaag. Heb daar wat uurtjes in doorgebracht. Tussendoor even lunch, apre lunch en zaterdagmiddag borrel. 's Avonds lekker weer strijk kralen macaroni van Piet. Letterlijk een DVRAVD!! En dan is het zaterdagavond, we waren wel toe aan een feestje. Vanavond was er een Heineken feest in de pizzeria, we hadden ons er al de hele week op verheug ;-). Wat een feest. Optreden van 3 ouwe kerels, 1 op saxofoon, 1 op keyboard en 1 stond te spugen in een mondharmonica (Kaatje, op haar mondharmonicaatje, kun je een liedje van maken). We hebben maar een paar biertjes genuttigd. Was wat vreemd dat dat Biera Amaretti was op een Heineken feest, maar kleinigheidje hou je en toen was het 23.15 uur en bleken we gewoon op een verjaardagsfeestje terecht gekomen te zijn, van Tamara, de serveerster. We kregen taart. Nou, heel het feest gelijk goed natuurlijk. Maar, toch maar terug naar de tent gegaan. Vuurwerk aan de andere kant van het meer, in Bolsena. Weer een mooie, relaxte dag.

Uiteraard moest ik deze nacht wel 2x de tent uit voor een plaspauze, dat krijg je na zo'n 'bierfeest', maar spontaan was ik aan de warmte in de tent gewend geraakt, rond 9 uur pas opgestaan. We hebben van deze laatste dag uiteraard een relaxdag gemaakt (zover dat mogelijk was). Heerlijk weer, zon en een briesje. De hangmat was weer mn vriend. De buren in de huur caravan naast ons waren weg en er komt deze week geen nieuwe in, daar hebben we 'gebruik' van kunnen maken. Gert (van Activa Bolsena) liep rond en we mogen aankomende nacht wel in die voortent slapen. Alles heeft voor en nadelen, dan moeten we vandaag dus al opruimen, maar kunnen we natuurlijk ook morgen iets langer blijven liggen. Maar dat is een 'probleem' voor later. Na de middag eerst weer een poging gedaan om te waterskiën. Nou, ik zeg, blijven oefenen. Ik kwam overeind, heb heel veel standjes gedaan, tot bijna de spagaat aan toe, maar relaxt een stukkie rechtop staan is nog te hoog gegrepen voor me. Wel heel veel lol gehad, zeker na afloop, toen Rik ff het gas open zette en we echt ge-speed-boot hebben. Nadat ik hiervan even met een boek, in de hangmat, bijgekomen was, was het helaas toch tijd om te beginnen met inpakken. Zo, dan komt het luie zweet er weer echt ff uit. Ff nog bieren met elkaar en een laatste camping douche genomen en zondagavond uit eten avond, bij de pizzeria, afscheid van kamp Holland.

's Avonds zijn we dus een vreemde tent ingedoken en natuurlijk zat daar zo'n grote harige spin ons aan te kijken van, wat motte jullie hier? Het kon echt niet anders, we hebben hem vermoord en voor oud vuil in een hoek gedumpt. Maar dan nog blijft het een andere 'slaapkamer' dan gewend. Kun je nog je eigen bed mee sjouwen. Redelijk geslapen, maar de wetenschap op spinnen en dat deze hier zo binnen kunnen wandelen, onder het tent zijl door, gaf toch een alert gevoel van, weet je wat ik zie als ik in een voortent lig? Allemaal beestjes, zoveel beestjes om me heen (kun je een liedje van maken). Half 7 wakker, dan ook maar direct in de startblokken ook. Fantastisch uitzicht om mee wakker te worden, dat dan weer wel. De zon laag op het meer, strak blauwe lucht. Op naar Nederland, jho!!

Na afscheid genomen te hebben van Rik en Carolien en Piet (rest hadden we gisterenavond al dag gezegd) zijn we, om half 8, hartelijk uitgezwaaid (zo 2 drankorgels minder, scheelt weer plek in de koelkast). Goeie reis gehad, weinig gekkigheid. Paar x (plas, tank en nuttig wat) stops gehad. Uiteraard in Duitsland schnitzel (paradijs) stop (ik zeg, blijf bij de sfeer van het land) en precies om 0.00 uur reden we in Waarder onze straat in, 1550 km in de benen. Mooi geweest!!

Conclusie van deze vakantie; Heerlijk om relaxt met vrienden en andere (lieve) mensen te zijn, waarbij je toch helemaal jezelf kan zijn en doen hoe/wat je (het) wilt!!

map

Welcome home! bedankt voor de leuke vakantieverhalen. Wanneer gaan jullie weer? haha, je kan onderhand wel een boek gaan uitgeven. Waarschijnlijk alleen de uitgever nog niet kunnen vinden.

Gerdi

Het is altijd weer genieten van je mooie verhalen. Blij dat jullie weer veilig zijn thuis gekomen.